CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 6, 2012

ya Allah..

ya Allah.. sesungguhnya aku hambaMu yang hina..
hambaMu yang tidak pernah mengenal erti syukur atas segala nikmat..
hambaMu yang selalu melakukan larangan Mu..
Kau ampunilah dosa-dosaku..
janganlah Kau palingkan hati ini dari Mu..
sesungguhnya aku amat memerlukan ampun dan rahmat dari Mu..

Ya Allah, sungguh aku telah menzhalimi diriku sendiri dengan kezhaliman yang banyak, sedangkan tidak ada yang dapat mengampuni dosa-dosa kecuali Engkau. Maka itu ampunilah aku dengan suatu pengampunan dari sisi-Mu, dan rahmatilah aku. Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang 
(doa yang boleh diamalkan selepas solat)

Oh Tuhanku
Tiada indah di malam yg ini
Melainkan dengan bermunajat kepadamu
Tiada indah suatu hari yg Aku lalui
kecuali dengan patuh kepadamu

Oh Tuhanku
Tiada indah hidup di dunia
melainkan berzikir dan menyebut namamu
Tiada indah tiba di akhirat yang abadi
kecuali dengan kempunan mu

Ya Allah Tuhanku
Yg merubahkanku Tetapkanlah
Hatiku Moga sentiasa
Dalam Agamamu
Jua taat akan perintahmu

Tuhan 
Usah bebankan kami 
Dengan bebanan yang berat
Seperti
Yang pernah kau berikan
kepada umat yang terdahulu Dari kami

Tuhan 
Jangan Pikulkan Kami
Yang tidak kami terdaya
Maafkan salah kesilapan
Ampunkanlah Dosa-Dosa
Rahmatilah Kami


p/s: semoga hidup kita semua sentiasa dalam landasanNya.

:: Allah Maha Pengampun dan Pengasih ::

No comments: